Kobiety w chirurgii łamią stereotypy w mediach społecznościowych. W kwietniu 2017 roku po ukazaniu się animowanej okładki New Yorker’a autorstwa Maliki Favre przedstawiającej 4 chirurżki pochylające się nad stołem operacyjnym, tysiące kobiet na całym świecie odtwarzało tę okładkę publikując zdjęcia na Twitterze i Instagramie. Międzynarodowy challenge miał na celu zwiększenie widoczności kobiet w chirurgii i stał się ogromną inspiracją dla wielu kobiet, nie tylko chirurżek.
To już kolejna taka akcja na skalę światową. W 2015 roku na Twitterze posty z hashtagiem #ILookLikeASurgeon wywołały ponad 100 milionów reakcji. Hashtag był skierowany do kobiet, osób o różnym kolorze skóry, wszystkich mniejszości w zdominowanej przez białych mężczyzn chirurgii i służył łamaniu stereotypów na temat chirurgów i tego, jak powinni wyglądać.
Wspaniałe jak przy pomocy mediów społecznościowych możemy się inspirować i budować międzynarodowe społeczności. Jako Fundacja chcemy jednoczyć kobiety w chirurgii, pomagać im odnaleźć siebie nawzajem, chcemy zwiększać widoczność mam-chirurżek, tworzyć wspólnotę.
Zaintrygowane rozpoczynamy nasz własny challenge. Dołączcie do nas wrzucając zdjęcie z #mamachirurżka #mamainstrumentariuszka #mamapołożna. Niech świat usłyszy o tym, że kobiety w chirurgii są mamami 🙂
Więcej o wspomnianych akcjach przeczytacie tutaj: https://www.newyorker.com/culture/culture-desk/the-new-yorker-cover-thats-being-replicated-by-women-surgeons-across-the-world
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z wydarzeniami i działaniami Fundacji.